"Nimfa" Agata Julia Prosińska



"Nie wybiera się, kogo się kocha"

Bernard Oaken wrócił właśnie z wakacji w Shieldaig, które spędził u swojej babki Violet. Po tragicznym zakończeniu jakie tam miało miejsce chłopak nie może się do końca pozbierać. Wraca do szkoły, w której jest gnębiony przez Ethana Tatrowskiego, chłopaka z niezwykle ciętym językiem. Głowa w muszli klozetowej to dla Bernarda codzienność, nic więc dziwnego, że nie chce on kolejnej konfrontacji ze swoim wrogiem przez, którego miał szansę wylecieć ze szkoły. Do tego wszystkiego jego koleżanką z ławki ma zostać Autumn. Sylfida, która uciekła z Królestwa i otworzyła do niego bramę. Jednak szkolne sprzeczki nie będą ich największym problemem. Bernard i Autty będą musieli zmierzyć się z Zakonem Edynburskim, który będzie tajną organizacją działającą tak naprawdę w nieznanych nam celach. 

Jak potoczą się dalsze losy Strażnika i Sylfidy? 
Czy dadzą radę zawładnąć eterem czy to on zawładnie nimi?


Kto jest ze mną od dłuższego czasu pamięta może moją recenzję dotyczącą "Sylfidy". To jak mówiłam, że nie mogę do końca się odnaleźć ze względu na dużą ilość nowych informacji i jak muszę czytać niektóre rzeczy po dwa razy by zrozumieć sens. W tej części przyznaję, że nie miałam już tego kłopotu. Oczywiście były pewne sformułowania, które nie były do końca jasne, jednak ja nie często "obracam się"
w świecie Duchów Żywiołów, więc to może dlatego haha

Co do fabuły to wciągnęła mnie ona dużo bardziej niż w pierwszej części. Może ze względu na to, że pojawił się wątek szkoły, nowych intryg czy po prostu inni bohaterowie, którzy wnieśli nową świeżość. Szczególnie pan Tatrowski, który budził we mnie dużo sprzecznych emocji, ale o tym za chwilę. Co do treści tak jak mówiłam poznaliśmy wiele historii, które pozwoliły nam wyjaśnić rzeczy, które działy się w pierwszej części i następstwa jakie mogą spotkać bohaterów w dalszych fragmentach. Poznamy organizację jaką był Zakon Edynburski co myślę, że jest bardzo dobrym zabiegiem. Stowarzyszenie było owiane tajemnicą i nie do końca było wiadomo w jakich celach działa i jakie są ich prawdziwe zamiary.

Jeżeli chodzi o bohaterów. Przyznam szczerze, że jestem bardzo zaskoczona "przemianą" Bernarda. Od początku wydawało mi się, że jest on spokojny, opanowany i tylko przygody Sherlocka Holmesa mu w głowie, a tu zaskoczenie. Okazuje się że chłopak potrafi walczyć o swoje, a tym bardziej o piękną, rudowłosą sylfidę o fioletowych oczach. Jest zdeterminowany, inteligentny i niezwykle odważny. Taki Bernard jak najbardziej na tak. Aatumn w mojej ocenie nie zmieniła się w dość znacznym stopniu, więc nie będę się o niej rozpisywać. Natomiast chcę poświęcić chwilę uwagi nowej postaci jaką jest Ethan Tatrowski. Chłopak jest wrogiem numer jeden naszego Berniego, jednak skrywa on dość sporą tajemnicę o której dowiecie się oczywiście sięgając po "Nimfę". Ja byłam dość mocno zaskoczona tym faktem i konsekwencjami jakie z tego wynikły. Mam nadzieję, że w kolejnej części będzie nam dane jeszcze bliżej poznać tego bohatera.

Kończąc już bo troszkę się rozpisałam. Chciałam przekazać, że "Nimfa" jest zdecydowanie warta przeczytania. Jeżeli jesteście po pierwszej części, która nie wciągnęła Was AŻ tak bardzo i zastanawiacie się czy dać szansę kolejnej to ja Wam mówię, że TAK. W tej historii panuje niesamowity klimat, który mam wrażenie w większości stwarzają członkowie Zakonu Edynburskiego, ale też oczywiście nie można zapomnieć o historiach opowiadanych przez Hamisha. Także podsumowując ja jestem jak najbardziej na tak i mam nadzieję, że kolejne historie będą jeszcze lepsze i jeszcze bardziej wciągające!

"Prawdziwą siłę można rozpoznać po opanowaniu. Emocje czynią słabym. Sentyment może doprowadzić cię kiedyś do zguby. Pamiętaj moje słowa"

Komentarze

  1. Książka napewno zyska wielu zwolenników. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieję bo jest tego warta ♥ Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Chętnie przeczytam pierwszą część! A ta ma piękną okładkę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam w takim razie na opinię! Zdecydowanie piękna ♥ Pozdrawiam :*

      Usuń

Prześlij komentarz