"Ciemna strona" Tarryn Fisher


„Prawda jest dla umysłu. Kłamstwa są dla serca”
W dniu swoich trzydziestych trzecich urodzin popularna pisarka Senna Richards budzi się uwięziona w obcym domu. Została porwana, ale nie wie przez kogo ani dlaczego. Szybko staje się jasne, że jeśli chce odzyskać wolność, powinna dokładnie przyjrzeć się swojej przeszłości i odczytać pozostawione jej wskazówki. Jednak przeszłość skrywa mroczne tajemnice…
Kobieta uświadamia sobie, że to gra. Wyrafinowana i niebezpieczna. I że tylko prawda może przynieść wyzwolenie.
~lubimyczytac.pl~

To moje pierwsze spotkanie z twórczością Tarryn Fisher i przyznam szczerzę, że zaliczę je do tych udanych. Jak wiecie nie czytam zbyt wielu thrillerów/kryminałów, ale ostatnio naprawdę polubiłam się z tym gatunkiem. O tej książce wiele słyszałam już w tamtym roku, ale dopiero teraz miałam okazję po nią sięgnąć. Jeżeli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej to zapraszam do czytania.

"Ciemna strona" to pozycja z niesamowitym klimatem. Akcja może nie toczy się w niewyobrażalnie szybkim tempie i nie ma wielu wątków, ale mimo to czyta się ją naprawdę dobrze. Historia zaczyna się w momencie gdy Senna budzi się w obcym domu, pośród zasp śniegu i w niespodziewanym dla niej towarzystwie. W domu znajduje zapasy jedzenia na kilka miesięcy i przedmioty, które przypominają o jej przeszłości. Kobieta nie rozumie jednak dlaczego znalazła się właśnie tam w dodatku z mężczyzną, który kiedyś był dla niej naprawdę ważny. 

"Trzy rzeczy nie mogą długo pozostawać w ukryciu: słońce, księżyc i prawda"

Jak wspominałam nie czytam zbyt wiele tego gatunku, ale po zapoznaniu się z ta historią myślę, że nie jest to tylko zwykły kryminał. Nie jest to również romans jak możecie na początku myśleć. Zakończenie zaskoczy niejedną osobę i zamiesza w niejednej głowie. "Ciemna strona" pokazuje zakamarki psychiki kobiety, która przeżyła ciężkie chwile w swoim życiu. Upadała i podnosiła się, kochała i nienawidziła. Senna była i jest dla mnie ogromną tajemnicą. Jej przeszłość jak i przyszłość są zagadkowe i niosące ze sobą nutę mroku. 

Tarryn Fisher zaprasza nas do świata, który sama wykreowała. Stworzyła niesamowitych, a zarazem tak bliskich nam bohaterów. Nie byli oni w żaden sposób wyidealizowani czy przesadzeni. Zarówno Senna jak i Isaac to ludzi, którzy dużo przeszli w swoim życiu i próbują na nowo poukładać to co zostało zepsute. Każde na swój sposób i każde z osobna. Jednak kiedy są zmuszeni do mieszkania w jednym domu ogrodzonym płotem elektrycznym, nie mają innego wyjścia, muszą działać wspólnie. Fisher całkowicie inaczej pokazuje relacje dwójki bliskich sobie osób. Miesza nam w głowach i przedstawia zupełnie nowe spojrzenie na miłość. Dodatkowo pokazuje, że każdy z nas ma swoją "ciemną stronę" tylko niektórzy potrafią ją dobrze maskować, a niektórzy już na samym początku ją ujawniają. 

Co z tego wyniknie? Czy będą w stanie znowu ze sobą rozmawiać jak kiedyś? I czy uda im się wydostać z tej szaleńczej gry? Tego wszystkiego dowiecie się sięgając po tę opowieść ♥

"Ludzie kłamią. Wykorzystują cię i kłamią. przez cały czas wciskają ci kity o swojej lojalności i o tym, że cię nigdy nie zostawią. Nikt nie może tego obiecać, bo życiem
 - tak jak pogodą - rządzą nieustanne zmiany"


Komentarze

  1. To chyba książka dla mnie, na pewno przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię twórczość autorki, więc z chęcią sięgnę, a zwłaszcza że ksiązka już czeka na półce :d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam to moja pierwsza książka tej autorki, ale z pewnością sięgnę po inne :) Mam nadzieję, że szybko uda Ci się ją przeczytać! Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Czytałam jedną książki Tarryn Fisher, ale po przeczytaniu Twojej recenzji z miłą chęcią sięgnę po "Ciemną stronę".

    Zapraszam i cieplutko pozdrawiam ^^


    http://zaakreconazaaczytana.blogspot.com/2018/03/cudowny-chopak-rjpalacio.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że udało mi się zachęcić :* Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  4. Tę książkę na pewno przeczytam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mogłabym nie przeczytać tej książki.:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki Tarryn Fisher jeszcze przede mną. Na półce czeka na mnie "Bad mommy", do której mam duże oczekiwania. Mam nadzieję, że autorka je spełni, bo po tylu pozytywnych recenzjach, bardzo bym się rozczarowała, gdyby było inaczej. Jeśli polubię się z twórczością Fisher, to i na "Ciemną stronę" przyjdzie czas, zwłaszcza, że kusi ten niesamowity klimat.
    Pozdrawiam ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo słyszałam o "Bad mommy" i mam nadzieję, że niedługo po nią sięgnę i sama będę mogła wydać na jej temat pozytywną opinię, bo nie ukrywam, że liczę na to :D Mam nadzieję, że polubisz się z Fisher i sięgniesz po "Ciemną stronę" ♥ Pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  7. Słyszałam różne opinie na temat tej autorki, ale z pewnością po coś sięgnę, bo chce się przekonać jak mi się spodoba. :)

    exploringwithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej samemu przeczytać i wystawić własną opinię :D Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Czytałam trzy książki Tarryn Fisher. "Ciemna strona" według mnie jest z tej całej trójki najciekawsza, chociaż polecam również pozostałe, które także mają w sobie niesamowity klimat

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz