"Słońce też jest gwiazdą" Nicola Yoon


„Marzenia to luksus, na który nie każdy może sobie pozwolić”

Zapewne wielu z Was słyszało o tej pozycji, a już z pewnością o autorce tej książki. Nicola Yoon napisała otóż "Ponad wszystko", które doczekało się swojej ekranizacji. Recenzję możecie znaleźć u mnie na blogu! 

Natasha pochodzi z Jamajki, ale od ósmego roku życia mieszka w Stanach. Jej rodzice przebywają w USA nielegalnie i zostają deportowani na Jamajkę. Natasha jest załamana i wściekła na ojca – to przez niego rodzina musi wracać tam, skąd przyjechała. Wierzy w naukę, a nie w miłość. Zwłaszcza po tym, jak zdradził ją chłopak! 
~lubimyczytac.pl~

Przyszłość dziewczyny nie jest dla niej łaskawa i optymistyczna. Jej tata popełnia błąd za który będzie musiała zapłacić zarówno ona jak i jej cała rodzina. Wtedy jednak zrządzenie losu, a może przeznaczenie, stawia na jej drodze chłopaka o imieniu Daniel. Poznają się oni w dniu wyjazdu Natashy ze Stanów Zjednoczonych oraz w momencie kiedy chłopak decyduje o swojej przyszłości. Jest to dla obojga ciężki moment w życiu i nie wiedzą do końca jak mają sobie z nim poradzić. Czy będą w stanie pogodzić się z wydarzeniami jakie przygotowało im życie? Czy niemożliwe stanie się możliwym? 

"Wmawiamy sobie, że wszystko ma swoją przyczynę, ale tak naprawdę karmimy się bajkami. Sami wymyślamy powody, które nic nie znaczą"

Natasha to osoba twardo stąpająca po ziemi. Ma wyznaczone cele i umiejętnie do nich dąży każdego dnia. Uważa, że wszystko ma swoje znaczenie, a to czego nie można wyjaśnić za pomocą nauki po prostu nie istnieje. Daniel natomiast jest totalnym przeciwieństwem dziewczyny. Jedno wydarzenie może odmienić całe jego życie, krótka chwila może zdecydować o jego priorytetach. Czy ta dwójka ma szansę zwrócić na siebie uwagę? Czy możliwe jest zakochanie się w kilka godzin? Tego wszystkiego dowiecie się czytając tę historię! 

Nicola Yoon ma niezwykle lekkie pióro. Przekonałam się o tym czytając "Ponad wszystko" i nadal podtrzymuje swoje zdanie. Zaprasza nas do świata tej dwójki by pokazać nie tylko historię obcych sobie ludzi, ale także wartości takie jak tolerancja wobec bliźniego. Nie każdy musi być taki sam jak ja, a kolor skóry na pewno nie dyskryminuje go z bycia dla mnie kimś bliskim. Dodatkowo na kartach książki możemy przeczytać kilka ciekawostek opowiadanych przez bohaterów dotyczących Jamajki czy po prostu tego czym jest miłość z naukowego punktu widzenia. Bardzo przyjemna lektura, zachęcam do przeczytania ♥

"Istoty ludzkie to nie są rozsądne stworzenia. Zamiast kierować się logiką, kierują się emocjami. Świat byłby znacznie przyjemniejszym miejscem, gdyby było odwrotnie"

Komentarze

  1. Twórczość tej autorki jeszcze przede mną, ale jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W taki razie serdecznie zachęcam do rozpoczęcia przychody z tą autorką ♥ Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Czytałam "Ponad wszystko" dwa razy i za każdym byłam tą książką oczarowana. Autorka ma świetny, lekki styl, w niewymuszony sposób prowadzi wątki miłosne i subtelnie wplata złote myśli. Dlatego mam tak wielką ochotę na "Słońce też jest gwiazdą". Mam nadzieję, że spodoba mi się tak samo jak tobie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100% z Twoimi słowami i mam nadzieję, że ta pozycja również przypadnie Ci do gustu! Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  3. Mam zapisaną tą pozycję, a recenzja zachęca do zakupu :)
    https://czytajzpauelka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna zastanawiałam się nad jej przeczytaniem. Pora na dopisanie do listy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam ,,Ponad wszystko" i naprawdę mi się podobało (taka lekka książka, na odprężenie). Nie wiem, czy sięgnę po tę pozycję, chyba tylko jeśli znowu będę potrzebowała czegoś lżejszego, jakiejś przerwy.
    Świetna recenzja!

    Pozdrawiam,
    Iza z Heavy Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! I oczywiście zgadzam się "Słońce też jest gwiazdą" jest również miłą lekturą na odpoczęcie od "cięższej" literatury :) Pozdrawiam :*

      Usuń

Prześlij komentarz