"Naznaczeni" Jennifer Lynn Barnes


Siedemnastoletnia Cassie ma naturalną zdolność rozszyfrowywania ludzi. Na podstawie najdrobniejszych szczegółów potrafi ustalić, kim jesteś i czym się zajmujesz. Ale nigdy nie traktowała tej umiejętności poważnie – przynajmniej do czasu, gdy upomniało się o nią FBI. Biuro rozpoczęło tajny program, do którego wciąga wyjątkowych nastolatków, by przy ich pomocy zamknąć niechlubne sprawy z przeszłości, i potrzebuje pomocy Cassie. Dziewczyna przeprowadza się na drugi koniec kraju, żeby wziąć udział w szkoleniu razem z grupą rówieśników obdarzonych talentami równie niezwykłymi, jak jej własny. Ale nikt, kto bierze udział w programie Naznaczeni, nie jest tym, za kogo się podaje. Kiedy na ich drodze staje prawdziwy morderca – uwikłani w śmiertelną grę w kotka i myszkę – muszą wykorzystać wszystkie swoje zdolności, żeby ocaleć.

~lubimyczytac.pl~

Zacznę od tego, że wzięłam tę książkę z biblioteki nie mając pojęcia o tym, że są jej dalsze części. Dopiero gdy przeczytałam ją w całości w mojej głowie pojawiła się myśl "Halo! Co dalej? Z chęcią przeczytałabym kontynuację!". I wiecie co? Zaczęłam szukać i znalazłam, że są dalsze historie, a 4 część miała premierę bardzo niedawno bo 15 lutego 2018r. Już teraz wiem, że na pewno nie jest to koniec mojej historii z Cassie i mam nadzieję, że już niedługo znowu poczytam o jej losach. 

Tak więc jeżeli chodzi o bohaterów są oni naprawdę intrygujący. Główne postaci to przede wszystkim nastolatkowie, którzy zostali wybrani do tajnego projektu FBI. Jest to oczywiście Cassie, która potrafi rozszyfrować każdego człowieka, Michael, który ma niesamowitą zdolność do odczytywania emocji, Lia, która specjalizuje się w oszustwach, ma prawdziwy talent do wykrywania kłamstw, Sloane która jest specem od liczb i rachunku prawdopodobieństwa oraz Dean, który tak samo jak Cassie jest urodzonym profilerem. Więcej o tej piątce dowiedzie się czytając "Naznaczonych". 

Jeżeli chodzi o styl autorki jest on bardzo prosty i płynny. Piszę przystępnym słownictwem, które ułatwia czytanie dzięki czemu nie mamy pojęcia kiedy kończy się rozdział a zaczyna następny. Możemy również dowiedzieć się o sposobach działania przestępców lub tym co może nimi kierować w chwilach popełnienia zbrodni. Więc jeżeli jesteście ciekawi kim jest "Enes" lub czym jest "MO" to koniecznie sięgnijcie po tę pozycję. Dowiecie się kilku ciekawostek i zgłębicie wiedzę z tego tematu, ale nie wykorzystujcie jej w przyszłości, proszę.

Na zakończenie powiem tylko, że ta książka naprawdę jest warta przeczytania. Może nie jest to kryminał najwyższych lotów i z pewnością Ci, którzy interesują się tym gatunkiem czytali lepsze. Jednak dla tych którzy dopiero zaczynają tak jak ja może być to przyjemna lektura. Wciągająca, czasami zabawna, podszyta tragicznymi przestępstwami i tajemniczą przeszłością. Jeżeli ktoś z Wam czytałam kolejne części koniecznie napiszcie mi czy Wam się podobały! Z chęcią zapoznam się z opinią innych na temat serii "Naznaczeni" ♥

Komentarze

  1. ta okładka na samym początku już skreśla moją chęć przeczytania tej książki, poza tym bardzo rzadko czytam kryminały. cieszę się, że Tobie się ona spodobała :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, jednak czasami okładki potrafią nieźle zmylić co do treści hah Pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Podobno jest to kryminał skierowany do młodzieży, więc na pewno jest trochę "lżejszy" w odbiorze niż te poważniejsze pozycje. W sumie to jestem nim zainteresowana. Widzę tu wielu oryginalnych bohaterów. A fakt, że autorka ma bardzo płynny styl, to duży plus. Nie lubię, kiedy język w książce jest okaleczony i papierowy.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zdecydowanie jest to kryminał dla młodzieży! Fani Harlana Cobena na pewno nie będą usatysfakcjonowani gdyż to zupełnie inna bajka. Aczkolwiek jeżeli chcesz sięgnąć po coś lżejszego to polecam! Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  3. Znam dwie części i z chęcią sięgnę po kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło słyszeć! Ja również mam nadzieję, że niedługo zapoznam się z resztą! Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Słyszałam, że to podobno naprawdę fajny młodzieżowy kryminał, ale osobiście takich nie lubię. Jeżeli thriller i kryminał, to tylko taki kierowany do dorosłych.
    Ale z takich młodzieżowych, wartych uwagi, polecić mogę Ci "Płytkie groby" - tak, to kryminał :D
    Obserwuję!
    Pozdrawiam ciepło :)
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, zaczynam właśnie czytać Cobena, więc może i ja niedługo zmienię zdanie. Aczkolwiek po zapoznaniu się z treścią fabuły Płytkich grobów myślę, że może mi się spodobać :)
      Pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  5. O książce nie słyszałam, a recenzja ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam do sięgnięcia po nią! Dziękuję :* Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Bardzo chętnie przeczytam :) Dużo już się o tej książce już naczytałam...A Twoja opinia tylko podsyciła moją ciekawość!

      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Ciekawa pozycja. Nie jestem miłośniczką kryminałów, ale ten wydaje mi się interesujący. Będę go miała na uwadzę.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    biblioteka-feniksa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz