"Tego lata stałam się piękna" Jenny Han


"Czasami ludzie stają się milion razy piękniejsi, kiedy widzi się ich oczami duszy. Tak jakby spoglądało się na nich przez specjalną soczewkę - choć jeżeli tak się właśnie ich widzi, to może właśnie tacy naprawdę są? To coś jak z tym drzewem w lesie, które upada i nikt go nie słyszy - a może właśnie słyszy dużo lepiej?"

Pozostając w klimacie wakacyjnym sięgnęłam po pozycję"Tego lata stałam się piękna" Jenny Han. Książka opowiada historię nastoletniej Belly, która co roku jeździ na wakacje w to samo miejsce, do tych samych ludzi. Mam tu na myśli Susanne, która potrafi zrozumieć dziewczynę lepiej niż własna matka i braci Conrada i Jeremiego, do których co rusz czuje coś innego. Przez wszystkie strony tak naprawdę za wiele się nie dzieje. Pojawia się nowy chłopak w życiu Belly, który jako pierwszy powiedział jej, że jest piękna! Oczywiście mamy tu do czynienia z wyborem dziewczyny, z którym to chłopakiem powinna spędzić resztę życia. Naprawdę oprócz tego wątku nie wiele się dzieję..

Przechodząc do bohaterów muszę przyznać, że główna bohaterka działała mi strasznie na nerwy. Belly stała się osobą z rodzaju tych, które chcą mieć wszystko za wszelką cenę. Rozumiem, że kochała jednego z braci i chciała wyznać mu co naprawdę czuję, ale przy tym raniła inne osoby. Jak wskazuje sam tytuł tego lata Belly stała się piękna. Mam nadzieję, że autorce chodziło tylko o wygląd zewnętrzny bo wnętrze chyba nie słyszało o prawdziwym pięknie. Nie rozumiałam dlaczego pakuje się w nową znajomość widząc, że chłopak czuje coś do niej kiedy ona nadal tkwi w swojej wyimaginowanej relacji z jednym z braci. Co do innych postaci bardzo polubiłam Susanne, która była niezwykle pogodną i kochającą osobą mimo przeciwności, które spotkała na swojej drodze. Co do braci to byli oni jak ogień i woda. Jeremi, którego było wszędzie pełno z nieustającym uśmiechem na twarzy i Conrad zamknięty w sobie, wrażliwy i cóż mogę rzec, nie radzący sobie z problemami. Niestety..

Co do stylu autorki, nie jest on wielce skomplikowany. Raczej prosta historia, bez elementów zaskoczenia, czego bardzo żałuję. Wykreowani bohaterowie jak najbardziej realistyczni aczkolwiek z ich osobowościami mi nie po drodze, więc z prawdziwym życiu przyjaciółmi byśmy nie zostali. Przez to, że rozdziały były dosyć krótkie bardzo szybko poznawałam kolejne losy nastolatków. Co nie ukrywam akurat mi się podobało. Na zakończenie powiem jeszcze, że są dalsze części tej historii, za które nie wiem czy się jeszcze zabiorę aczkolwiek tytułu, które one noszą dużo zdradzają. Po przeczytaniu pierwszej części kolejna kojarzy mi się tylko z jednym, ale mam nadzieję, że autorka jednak coś pozmienia i nie będzie dokładnie tak jak myślę. A wy czytaliście tę serię? Jak Wasze wrażenia? Polecacie następne części czy raczej radzicie odpuścić? Bardzo chętnie zapoznam się z Waszą opinią!

"Czas płynie, wszystko się zmienia, nie może zawsze być tak, jak zawsze było"

Komentarze

  1. Nie słyszałam o tej serii, ale nie wiem czy po nią sięgnę ;) Jeśli wpadnie w moje ręce to przeczytam :)
    Pozdrawiam :)
    http://czytanie-i-inne-przygody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo myślę o drugiej części. Jeżeli gdzieś mi wpadnie w oko to z czystej ciekawości sięgnę po nią, ale nic na siłę :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Nie wiem, czy przeczytam, jakoś tak niezbyt mnie do niej ciągnie :/ Może kiedyś :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli nie masz ochoty to nie ma co się zmuszać, racja! Lepiej przeczytać coś bardziej w swoim stylu, gdzie będziesz wiedziała, że jest duże prawdopodobieństwo, że Ci się spodoba!
      Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  3. Niby brzmi sam pomysł interesująco ale po twojej recenzji widzę że czegoś tu brakuje. Raczej po te serię nie siegnę. Może i bym przeczytała gdyby była bardziej zaskakująca. :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, elementów zaskoczenia to akurat jest mało w tej książce :/ Dlatego troszkę zawiodła się na niej, ale może w jakieś grudniowe popołudnie wrócę do kolejnych części, żeby poczuć znów niezobowiązujący klimat lata! Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  4. Kurczę, chciałam kiedyś sięgnąć po tę serię, ale widzę, że jest ona dość infantylna... i raczej się na nią nie zdecyduję. :)
    Pozdrawiam :*
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że znajdziesz lepsze książki z motywem wakacyjnym, które Cię zaskoczą, a bohaterowie nie będą denerwować Cię na każdym kroku! Pozdrawiam cieplutko :*

      Usuń
  5. Moja córka chciała bym jej kupiła tę serie, muszę dać jej przeczytać Twoją recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie wszystko zależy od wieku! Jeżeli lubi nieskomplikowane historię bez zwrotów akcji itd to może jej się spodobać, ale jeżeli lubi jak ją coś zaskakuje to raczej bym odradzała zakup tej serii :/ Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Jeżeli będę miała ochotę na coś lżejszego, to możliwe, że sięgnę po tę książkę. Chociaż z tego co widzę, to fabuła nie zachwyca XD
    Pozdrawiam!
    http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że na coś lżejszego jeszcze się nadaje haha Ale masz rację, fabuła mało interesująca :/ Pozdrawiam serdecznie :*

      Usuń
  7. Widziałam ją gdzieś u siebie w bibliotece, ale tyle innych książek leży nieprzeczytanych, że nie wiem, czy w ogóle znajdę na tę kiedyś czas :( Jeśli gdzieś mi się napatoczy, to owszem :D

    Pozdrawiam cieplutko!
    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo z kolejnymi częściami, na chwile obecną chce przeczytać inne pozycje :D Może kiedyś do niej wrócę!
      Pozdrawiam i buziaki ♥

      Usuń

Prześlij komentarz