"Lato drugiej szansy" Morgan Matson

"To było takie samo uczucie, jak tamto towarzyszące wejściu do domu - świadomość, że nawet jeśli opuścisz jakieś miejsce, to nie znaczy, że ono zniknie. 

Kolejna pozycja od Morgan Matson i kolejna piękna historia Chyba zostałam jej wielbicielką! I jeszcze ta cudowna okładka nawiązująca do wydarzeń o których czytamy na kartach książki. 
Taylor prowadzi życie normalnej 17-latki przy boku: ze swoją młodszą siostrą Gelsey, świetnie zapowiadającą się baletnicą oraz bratem Warrenem, którego mózg pomieści wszystkie zbędne ciekawostki. Przy osiągnięciach tej dwójki, dziewczyna wypada dosyć nijako jak sama twierdzi. W porównaniu do innych, Tay ma słabość do uciekania od problemów. Więc kiedy zostaje podjęta decyzja o wyjechaniu na wakacje do domku letniskowego, w którym spędziła całe dzieciństwo wie, że stamtąd nie ma żadnej ucieczki. Błędy popełnione przez osobę mającą 12 lat, nie zmieniają swojej wagi. Będzie musiała stawić czoła swojej najlepszej przyjaciółce z dzieciństwa o imieniu Lucy, młodzieńczej miłości do Henrego, która okazała się silną więzią oraz chorobie ojca, która może zniszczyć nawet najtwardsze mury obronne stawiane przez dziewczynę. 

"Widzisz, chodzi o to, że ludzie zwykle robią sobie krzywdę, ale taką poważną krzywdę, kiedy starają się być zbyt ostrożni. Właśnie wtedy jest najwięcej wypadków, jeśli ktoś w ostatniej chwiali zaczyna się wahać, bo jest przestraszony. To się zwykle kończy tak, że robi krzywdę sobie i innym"

Na okładce widnieje napis "Uwaga! Warto zaopatrzyć się w chusteczki! ~The BOSTON GLOBE. Dlatego jeżeli zamierzacie zabrać się za tę książkę weźcie tę radę głęboko do serca. Ostatnie 50 stron przepłakałam i to porządnie :/ Muszę przyznać, że historia naprawdę mnie wciągnęła. Styl pisania Morgan Matson jest płynny i lekki, przez co szybko przeskakujemy na kolejne strony. 
Bohaterowie nie są w żaden sposób wyidealizowani. Śmiało w prawdziwym życiu możemy spotkać takich ludzi na swojej drodze. Z główną bohaterką naprawdę się polubiłam od początku! Mimo, że popełniła kilka błędów w przeszłości potrafiłam ją zrozumieć. Przeświadczenie Henrego i Lucy też doskonale rozumiałam w stosunku do Tay, jednak wierzyłam w ich dobre serca! Resztę rodziny dziewczyny również polubiłam, chociaż czasami zachowywali się chłodno i z dystansem. Z czasem zrozumiałam, że to był po prostu ich mechanizm obronny.

"Nie miałam dość odwagi, żeby powiedzieć mu, co zrozumiałam podczas imprezy piżamowej Gelsey: jak ogromny wpływ na mnie miały te nasze pierwsze eksperymenty z czymś w rodzaju miłości. To chyba był jedyny raz, kiedy mogliśmy się zaangażować w coś zupełnie na świeżo, bez żadnego bagażu, nie mając pojęcia, jak można zostać zranionym i jak można ranić innych"

Muszę przyznać, że kolejny raz taka prosta historia wywołuje we mnie ogromną ilość emocji. W wielkim skrócie książka opowiada o prawdziwej przyjaźni, młodzieńczej miłości tak silnej jak niejedna miłość małżeńska oraz przygotowaniu siebie na utratę "części swojego serca". Historia zawarta na kartach książki pokazuje, że zawsze znajdzie się ktoś kto wyciągnie do nas pomocną dłoń. Nie możemy się bać przyjmować pomocy, nie możemy od tego uciekać i czekać aż wszystko samo się rozwiąże. Bo czasami okazuje się, że jest już za późno i nie mamy czasu na naprawę straconych lat. Z całego serca polecam zapoznać się z książka Morgan Matson "Lato drugiej szansy"

"Miłość nie jest jedynym, czego potrzebujemy - miłość jest wszystkim, co istnieje"


Komentarze

  1. "Lato drugiej szansy" to jedyna wydana już Polsce powieść Morgan Matson... Po Twojej recenzji muszę to jak najszybciej zmienić :D przypomniałaś mi dlaczego tak bardzo lubię jej książki :)
    Pozdrawiam,
    http://tak-zgasze-swiatlo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przypomniałam! Polecam z całego serca "Aż po horyzont", która również była genialna ♥ Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Morgan Matson pisze świetne książki :D "Lato drugiej szansy" było cudowne i momentami bardzo wzruszające <3

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w 100%! Dawno się tak nie wzruszyłam :'(
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  3. Dobre opinie, to chyba trzeba sięgnąć po te dzieło :d
    Pozdrawiam :)
    https://okiembibliofila.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz się zabrać za tę książkę ♥ Pozdrawiam cieplutkoo!

      Usuń
  4. Skoro jest w niej tyle emocji, to koniecznie muszę ją przeczytać. Ponadto uwielbiam książki, w której to nastolatkowie są głównymi bohaterami mierzącymi się z ciężkimi problemami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po Twojej wypowiedzi stwierdzam, że ta książka jest stworzona dla Ciebie ♥ Pozdrawiam :*

      Usuń
    2. A że ja mam dokładnie na odwrót - emocjonalne książki, to coś, co nie do końca mnie jara (nie w tej... "obyczajowej" wersji), podobnie jak nastoletni bohaterowie. Dlatego akurat to nie coś dla mnie :D

      Usuń
    3. Nie każdy musi kochać książki, które wywołują fale emocji! Ja jestem ich fanką, ale oczywiście doskonale Cię rozumiem! Lepiej poświęcić czas na coś innego! Pozdrawiam serdecznie :D

      Usuń
  5. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki i chętnie to zmienię :)
    bookwithhottea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę z całego serca polecam, ja się zakochałam ♥ Pozdrawiam, buziaki :*

      Usuń

Prześlij komentarz