"Dziwna i taki jeden" Meagan Brothers



"-Dlaczego w czymś się zakochujemy? Zwłaszcza jeśli pozornie nie ma to żadnego sensu.
-Może miłość nigdy nie ma sensu"

Przyznam szczerze, że jest to pierwsza książka z motywem lgbt jaką miałam okazję czytać. Dużo słyszałam o tej książce w minionym roku i bardzo czekałam na moment, w którym trafi w moje ręce. Dlatego kiedy zobaczyłam ją na półce w bibliotece bez zastanowienia po nią sięgnęłam! Przechodząc jednak do sedna sprawy, opowiem Wam o czym jest ta historia.

Lula i Rory są zdecydowanie parą outsaiderów i jednocześnie przyjaciół. Trzymają się na uboczu jednak nie stanowi to dla nich większego problemu, gdyż mają siebie. Uwielbiają swoje towarzystwo, a największą frajdę sprawia im oglądanie ich ulubionego serialu Z Archiwum X.

Oprócz wspólnych zainteresowań, łączy ich także trudna sytuacja rodzinna. Rory mieszka z matką, która nadużywa alkoholu, natomiast Lula wychowuje się w domu dziadków. Poznając tę parę jesteśmy przekonani, że nic nie jest w stanie zniszczyć więzi jaka stworzyła się między tą dwójką bohaterów. Jednak gdy pewnego dnia Lula widzi jak jak przyjaciel jest w dosyć dwuznacznej sytuacji ze swoim dużo starszym szefem, czuję się oszukana i upokorzona. Dziewczyna zdawała sobie sprawę, że Rory nigdy nie obdarzy jej głębszym uczuciem, ale to co się stało całkowicie ją zdezorientowało. W przypływie silnych emocji dziewczyna postanawia opuścić dom dziadków i udać się w podróż z zamiarem odnalezienia kobiety, która odrzuciła ją kilkanaście lat temu.

Myślę, że fabułę już zarysowałam Wam w dosyć konkretny sposób, więc dodam tylko, że książka podzielona jest na dwie części. Pierwsza jest to historia z perspektywy chłopaka. Opowiada on o cudownej przyjaźni i dalszych losach do momentu kłótni w wieczór, gdy Lula zobaczyła go z jego szefem Andym. Następna część należy do dziewczyny. Zaczyna się ona jakiś czas po jej powrocie do rodzinnego miasteczka. Dowiadujemy się, że wtedy, że jej relacje z dziadkami, a przede wszystkim z przyjacielem uległy gwałtownej przemianie. Dodatkowo rozdziały te przeplatają się z retrospekcjami, w którym czytamy o podróży Luli. Dzięki temu możemy bardziej poznać tę historię. Mimo to przyznam, że nie jestem do końca usatysfakcjonowana. Chciałabym po prostu jeszcze bliżej poznać emocje, które towarzyszyły głównym bohaterom.

Książkę czyta się bardzo przyjemnie i szybko. Z pewnością fani Z Archiwum X jeszcze bardziej pokochają tę pozycję za wątki fabularne głównych bohaterów ów serialu czyli Muldera i Scully. Oprócz tego fikcyjnego świata, który nadaje klimat całej opowieści nie zapominajmy, że pozycja ta opowiada w dużej mierze o poszukiwaniu własnego "ja". Szukaniu swojej seksualności i mierzeniu się z samotnością. W dzisiejszych czasach temacie dobrze znanym nastolatkom.

Podsumowując książka jak najbardziej mi się podobała. Ciekawa historia, interesujący bohaterowie, trudne wybory. To wszystko znajdziecie w książce Meagan Brothers. I oczywiście nie byłabym sobą gdybym nie zwróciła uwagi na okładkę, która nieziemsko mi się podoba. A wy co sądzicie? Jesteście ciekawi tej pozycji? A może już się z nią zmierzyliście? Czekam na Wasze komentarze

"Czasami trzeba się wychylić. Zdecydować na rzeczy, których normalnie byśmy nie zrobili.."


Komentarze

  1. Mam ją w planach. Jestem jej ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie niestety nie przypadła do gustu, ale dobrze, że Tobie udało się spędzić przy lekturze miłe chwile :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że Tobie się nie spodobała, ale przynajmniej przekonałaś się o tym na własnej skórze! Najlepiej przeczytać i samemu sobie wyrobić opinię! Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Liczę, że szybko da się to nadrobić! Pozdrawiam :D

      Usuń
  4. Lubie książki z podwójną perspektywą :)

    Pozdrowienia!
    rozchestanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie może Ci się spodobać ta historia! Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Ta okładka przyciąga wzrok! Planuję przeczytać i mam nadzieję, że uda mi się tej plan zrealizować! 😊

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie przyciąga ♥ Mam nadzieję, że Ci się spodoba :D
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Trudna wybory i ciekawe postaci to zdecydowanie coś dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi ciekawie i dość schematycznie jednocześnie. Często to właśnie kobieta w takiej relacji oczekuje czegoś więcej i z reguły tego nigdy nie otrzymuje ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz