"Zawsze stanę przy tobie" Gayle Forman


"Świat jest pełen potworów, choć trudno je zobaczyć, nie mają kłów, krwawych szponów, wyglądają jak każdy"

Brit jest niepokorna i czasami pakuje się w kłopoty. Mimo to nie może zrozumieć, dlaczego ojciec i macocha oddają ją do Red Rock, ośrodka terapeutycznego, gdzie rzekomo leczy się zbuntowane nastolatki. Teraz jej życie spoczywa w rękach terapeutek o niedostatecznych kwalifikacjach, twardziela Szeryfa oraz okrutnej psycholog.
Nikt nie zdoła przetrwać samotnie - lecz komu zaufać w miejscu, gdzie nagradzane jest donoszenie na koleżanki? Na szczęście Brit poznaje V, Bebe, Marthę oraz Cassie - cztery dziewczyny, dzięki którym może uda jej się nie oszaleć. Razem starają się zachować zdrowy rozsądek, by życie w Red Rock nie zmieniło się w ostateczny koszmar.
~lubimyczytac.pl~

Kiedy zaczynałam prowadzić bloga jedną z pierwszych recenzji jaką napisałam była historia Mii, którą możecie znać z "Zostań, jeśli kochasz" i "Wróć, jeśli pamiętasz". Szczerze mówiąc były to zwykłe młodzieżówki i nie porwały mnie w jakiś szczególny sposób. Postanowiłam jednak dać kolejną szansę tej autorce i sięgnęłam po "Zawsze stanę przy tobie". Był to dobry wybór, gdyż ta pozycja podobała mi się najbardziej z twórczości Forman jaką miałam okazję poznać. 

Brit może nie jest najlepszą uczennicą i nie kocha wszystkich wokół, ale z pewnością ma ogromne serce i wierzy w swoje marzenia. Kiedy więc trafia do Red Rock jej plany na zostanie gwiazdą zespołu muzycznego, w którym czuje się jak w domu zamieniają się tylko w piękne wspomnienie. Dziewczyna jednak nie zamierza się poddawać i zamierza jak najszybciej wydostać się z tego miejsca choćby siłą. 

"Po prostu lubimy sobie wyobrażać, że szaleństwo i rozsądek to przeciwne brzegi oceanu, a tak naprawdę to sąsiednie wyspy"

Ta książka również nie jest niczym więcej ponad zwykłą młodzieżówkę jednak pokazuje naprawdę ważne wartości. Czasami może nie jesteśmy wystarczająco mili, bywamy aroganccy, nieuprzejmi, samolubni i dostajemy negatywne oceny z testów, ale to nie oznacza od razu, że coś jest z nami nie tak. Zazwyczaj mamy ku temu powody i nie powinniśmy trzymać tego buntowniczego nastawienia gdzieś w głębi duszy. Okazujmy emocje, ale starajmy się nad nimi panować, alb znajdźmy kogoś kto zapanuje nad nimi razem z nami. Brit miała to szczęście, że znalazła wśród współlokatorek osoby, które potrafiły ją zrozumieć i i nie oszaleć w tym osobliwym miejscu. 

Historia tych dziewczyn jest naprawdę warta przeczytania. Forman ma dosyć lekki i prosty styl pisania, więc zdecydowanie szybko pokonuje się kolejne rozdziały. Pokazuje, że wzajemna troska i dostrzeganie problemów innych jest potrzebne w naszym życiu gdyż sami nie wiemy kiedy my tej pomocy będziemy mogli potrzebować. I przede wszystkim stara się ukazać, że jeżeli ktoś nam bliski zachowywał się tak a nie inaczej, to nie oznacza, że my również tacy będziemy. Sami wybieramy to jakimi jesteśmy ludźmi i jakimi chcemy by nas postrzegano. 

"Wtedy zrozumiałam, że posiadanie kogoś, kto stoi po twojej stronie, wcale nie jest takie oczywiste. To coś szczególnego - i może nam zostać odebrane"


Komentarze

  1. Kiedyś coś czytałam autorki, ale jakoś nie przypadła mi do gustu je twórczość i jakoś nie jestem ciekawa innych jej książek. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ja też tak miałam po pierwsze przeczytanej pozycji, ale jednak się skusiłam i nawet mi się spodobała :D Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Z tą autorką mam małą styczność, ale ten tytuł mnie zainteresował :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo! Mam nadzieję, że Ci się spodoba :* Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. W swoim czytelniczym życiu chyba miała raz styczność z tą autorką i nie do końca się polubiłyśmy. Może ta książka będzie nieco inna, więc kiedyś będę musiała ją przeczytać, żeby zobaczyć czy mi również się ona spodoba! :) Super, że Ty się nie zawiodłaś :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    oliviaczyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki Forman są dosyć schematyczne i napisane prostym językiem, więc dla nieco bardziej wymagających czytelników nie będą dobrą pozycją! Ale jako coś lekkiego może będzie nadawać :)
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  4. Obiecuję sobie, że sięgnę po typową młodzieżówkę, ale do tej pory jeszcze tego nie zrobiłam. Jedyne co przeczytałam to "Będę Cię szukał, aż Cię odnajdę", która to książka nawiązuje do tego gatunku. Przyznam, że przede wszystkim jest to sensacja a na drugim planie jest wątek romantyczny. Mam plan, aby w te wakacje to zmienić i przeczytać coś typowego z tego gatunku.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się to osiągnąć i polubisz czytanie książek z tego gatunku, choćby od czasu do czasu :* Pozdrawiam :*

      Usuń
  5. Czasem fajnie jest przeczytać taką "zwykłą młodzieżówkę" :D
    Człowiek może oderwać się od rzeczywistości i tak po prostu się zrelaksować :)
    Pozdrawiam ciepło :)
    Niekulturalna Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zgadzam się w 100% :D
      Również pozdrawiam :*

      Usuń
  6. Czytałam cztery książki tej autorki.
    Na początku "Zostań, jeśli kochasz", które było okey, ale nie wywarło na mnie takiego wrażenia, jak oczekiwałam.
    Następnie "Wróć, jeśli pamiętasz", które było o stopień wyższe od poprzedniego tomu, ale również szału nie zrobiło.
    Postanowiłam jednak dać autorce kolejną szansę i sięgnęłam po "Ten jeden dzień", który był tak sztampowy i przewidywalny, a główna bohaterka tak głupia i nieodpowiedzialna, że nie mogłam wytrzymać.
    Później jeszcze czytałam "Ten jeden rok", ale moja opinia o tej autorce się nie zmieniła. Jej książki po prostu do mnie nie trafiają. Są dla mnie bardzo płytkie i niewartościowe. I nawet jako lekkie, nieobowiązujące czytadła w moim przypadku się nie sprawdzają.
    Dlatego też "Zawsze stanę przy tobie" sobie odpuszczę.

    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Twoje nastawienie! Czasami jak zawiedziemy się raz na autorze to już nie sięgamy po kolejne pozycje, a Ty postanowiłaś dać szans, więc i tak świetnie! Jednak jak nie czujesz tych historii to nie ma co się męczyć, lepiej sięgnąć po coś co wiemy, że nam się spodoba :D
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń

Prześlij komentarz