"Za zamkniętymi drzwiami" B.A. Paris


(...) nic nie pozbawia nas sił równie skutecznie jak strach

Wszyscy znamy takie pary jak Jack i Grace: on jest przystojny i bogaty, ona czarująca i elegancka. Chciałoby się poznać Grace nieco lepiej, ale to niełatwe, bo Jack i Grace są nierozłączni. Niektórzy nazwaliby to prawdziwą miłością.
Wyobraź sobie uroczystą kolację w ich idealnym domu, miłą konwersację, kolejne kieliszki dobrego wina. Oboje wydają się w swoim żywiole. Przyjaciele Grace chcieliby zrewanżować się lunchem w przyszłym tygodniu. Ona chętnie przyjęłaby zaproszenie, ale wie, że nigdy z nimi nie wyjdzie. Ktoś mógłby spytać, dlaczego Grace nigdy nie odbiera telefonów, nie wychodzi z domu, a nawet nie pracuje. I jak to możliwe, że gotując tak wymyślne potrawy, w ogóle nie tyje? I dlaczego w oknach sypialni są kraty? Doskonałe małżeństwo czy perfekcyjne kłamstwo?
~lubimyczytac.pl~

Jak możecie zauważyć na blogu coraz częściej pojawiają się recenzje kryminałów czy thrillerów. Bardzo polubiłam się z tym gatunkiem, a to wszystko mam wrażenie za sprawą Harlana Cobena. Swoją drogą niedługo pojawi się opinia kolejnej jego pozycji. Tymczasem jednak skupmy się na książce "Za zamkniętymi drzwiami". 

Po opisie znajdującym się na tylnej okładce mamy już dosyć konkretny zarys fabuły. Podejrzewamy co może być głównym wątkiem i znamy przypuszczalnie odpowiedzi na zadane wyżej pytania. Jednak cała historia zaczyna się dużo wcześniej i mniej więcej dla niej powinniście sięgnąć po tę pozycję. W książce nie znajduję się ogromna liczba dialogów mimo to nie ujmuje to całej opowieści. Opisy są ciekawe i interesujące. Często dotyczą siostry Grace, Molly, która choruje na zespół Downa. Możemy się nieco więcej dowiedzieć na temat tej choroby i zobaczyć, że osoby z takimi zaburzeniami wcale nie odbiegają inteligencją od zdrowych ludzi. 

Gdy drzwi Twojego domu zamykają się na zamek wszystko nabiera realizmu. Zachowania, które ukrywamy w gronie znajomych czy rodziny, wychodzą na światło dzienne. Przy najbliższej osobie zdejmujemy maskę i jesteśmy w pełni sobą. Czasami to największy horror jaki fundujemy drugiej osobie. Jack skrywając swoją prawdziwą naturę za maską wrażliwego i troskliwego faceta zachęcił tylko nieświadomą niczego Grace do podpisania paktu z samym diabłem i zamieszkania w prawdziwym piekle. 

Jack Angel swoją drogą nazwisko idealnie dobrane do osobowości owego pana. Poznajmy go jako uroczego i nad wyraz wrażliwego mężczyznę. Jako jedyny zwrócił uwagę na chorą dziewczynę oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu, a nie obrzucił ją niemiłym spojrzeniem. B.A. Paris wykreowała Jacka w naprawdę dobry sposób. Poznajemy jego osobę strona po stronie. Nie wiemy od początku jakim jest człowiekiem, a jakim postrzegają go inni. Autorka daje nam czas na wyrobienie sobie swojego zdania na temat głównych bohaterów. 

Doskonałe małżeństwa z pewnością nie istnieją, ale czy doszukamy się kłamstw tam gdzie jesteśmy przyzwyczajeni do miłości, troski i wzajemnej opieki. Staramy się cieszyć szczęściem innych i nie dopatrywać się luk, które tworzą nieco zamglony obraz powodzenia u bliskich nam osób. Jednak po zapoznaniu się z tą historią dowiecie się, że nawet najbardziej perfekcyjna osoba skrywa swoje sekrety. 

Jeżeli jesteście zainteresowani opowieścią idealnego związku, a może też perfekcyjnej intrygi sięgnijcie po tę pozycję! Sami dowiedzcie się jaka historia kryje się za Zamkniętymi Drzwiami domu państwa Angel. PS. Jeżeli czytaliście "Na skraju załamania" tej autorki koniecznie dajcie mi znać jak się Wam podobała ♥

"Nie mogłam pogodzić się z myślą, że jego uroda tak bardzo kontrastuje ze szpetotą jego duszy"


Komentarze

  1. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale już niebawem planuję przeczytać obie Jej książki. Przyznam szczerze, że jestem ich bardzo ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przypadną Ci do gustu! Czekam na opinię :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Autorki nie znam i nie sięgam zbyt często po tego typu książki, ale nie mówię nie. Może kiedyś dam szansę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dopiero niedawno przekonałam się do kryminałów i nie żałuję! Może i Tobie kiedyś spodobają się książki z tego gatunku :) Pozdrawiam :*

      Usuń
  3. Świetna recenzja! ♡♡
    Czuję się zachęcona do przeczytania tej książki.
    Już sam opis brzmi bardzo intrygująco, a po twojej opinii to już w ogóle nie mogę się doczekać aż sięgnę po tę powieść. Jestem ciekawa, co takiego kryje z pozoru idealne małżeństwo tej dwójki. Liczę na dreszczyk emocji.
    Pozdrawiam ciepło ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo ♥ Liczę na to, że Tobie również spodoba się tak bardzo jak mi :*
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. Czytałam! Trochę przewidywalna, ale mi się spodobała. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, pewne rzeczy można przewidzieć, ale jako całość wypadła interesująco!
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  5. Też coraz częściej czytam kryminały. Sięgam po nowych autorów. Chętnie zapoznam się z twórczością tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Właśnie skończyłam lekturę tejże książki i również polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widać dużo pozytywnych opinii na temat tej pozycji :D Pozdrawiam :*

      Usuń
  7. Czytałam. Lektura dostarczyła mi wielu emocji mimo tego, że pewne wątki były dość przewidywalne. Do tego jest świetnie napisana. Również polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo niepokojąca lektura, co jest jej wielką zaletą :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Spodobała mi się ta książka :) Uważam, że jest to dość dobry thriller na letnie wieczory, bo nie jest zbyt mocny. :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam jeszcze zbyt dużej ilości pozycji z tego gatunku, ale przeglądając recenzje innych książek z tego rodzaju również uważam, że nie jest zbyt mocny, aczkolwiek mnie bardzo wciągnął! Jeszcze dużo przede mną, więc mam nadzieję, że spotkam te "mocniejsze"!
      Pozdrawiam cieplutko ♥

      Usuń
  10. O tej powieści było głośno, dlatego mam ją w planach :) Czytam właśnie jej drugą książkę "Na skraju załamania", jednak na razie w ogóle mnie nie porywa ta historia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że spodoba Ci się bardziej niż "Na skraju załamania"! Pozdrawiam :*

      Usuń

Prześlij komentarz